Przypominamy właścicielom nieruchomości niezamieszkałych o obowiązku posiadaniu umów na odbiór odpadów komunalnych. Za brak takiej umowy i podrzucanie odpadów do altan mieszkańców może zostać nałożona kara porządkowa. Pracownicy Związku Międzygminnego „PRGOK” przeprowadzają kontrole w tym zakresie.
Przypominamy: 1 kwietnia 2020 roku nieruchomości niezamieszkałe zostały wyłączone z systemu. Dotyczy to m.in. działalności gospodarczych, placówek oświatowych, targowisk, cmentarzy, urzędów, hoteli, gospodarstw agroturystycznych. W praktyce oznacza to, że właściciele lub zarządcy tych nieruchomości nie uiszczają już opłaty za odbiór odpadów komunalnych do Związku Międzygminnego „PRGOK”, lecz zobowiązani są do zawarcia umowy z firmą, która będzie od nich odbierać odpady. Rejestr takich przedsiębiorstw można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.prgok.pl, w zakładce Rejestr Działalności Regulowanej.
Jeżeli w nieruchomości zamieszkałej (np. bloku) znajdują się lokale, które przeznaczone są na działalność gospodarczą, to odpady z prowadzonej działalności nie mogą trafiać do tych samych pojemników, co odpady mieszkańców. Zarządca nieruchomości powinien wyznaczyć osobne miejsce na pojemniki dla części niezamieszkałej.
Podczas kontroli, przedsiębiorcy i właściciele oraz zarządcy nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do przedstawienia umowy na wywóz odpadów oraz potwierdzeń wpłat. Brak tych dokumentów będzie skutkował konsekwencjami finansowymi.