Podstawą do opłaty jest deklaracja złożona przez właściciela nieruchomości. - Do mieszkańców nie będziemy wysyłać faktur, ponieważ są oni zobowiązani do płacenia za gospodarowanie odpadami, zgodnie ze złożoną deklaracją. Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy, który Związek ustalił indywidualnie dla każdego z właścicieli nieruchomości - informuje Zygmunt Jasiecki, przewodniczący Zarządu Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”.Opłat należy dokonywać za każdy miesiąc z dołu, czyli do 15 sierpnia za lipiec, do 15 września za sierpień, do 15 października za wrzesień itd. W przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji i w związku z tym nie ponoszą opłaty, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, od przypomnienia o tym obowiązku po wystawienie decyzji administracyjnej ustanawiającej wysokość opłaty.
Opłat można dokonywać za pośrednictwem przelewu bankowego, również elektronicznego, lub przy pomocy przekazu pocztowego. Związek nie przyjmuje wpłat gotówkowych.
Wzór wypełnionego przekazu pocztowego