PROJEKT
UCHWAŁA Nr X/…/2016
ZGROMADZENIA ZWIĄZKU MIĘDZYGMINNEGO
„PILSKI REGION GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI”
z dnia ……………………..2016 roku
zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
Na podstawie art. 4 ust. 1-2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250) oraz § 11 ust. 2 pkt 17 lit. a Statutu Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2012r. poz. 5969, z 2013r. poz. 2804, poz. 6574, z 2014r. poz. 4741 ) Zgromadzenie Związku uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale nr III/11/2015 Zgromadzenia Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” z dnia 2 kwietnia 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2015 r. poz. 2723 ) wprowadza się następujące zmiany:
- w § 19 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych powinny być opatrzone chipem, pozwalającym na automatyczne odnotowywanie faktu odbioru odpadów w prowadzonym przez Operatora systemie ewidencji, powiązanym z systemem lokalizacji pojazdów ( RFID), umożliwiającym imienną identyfikację wytwórcy odpadów jedynie przez Związek, w ramach prowadzonego systemu elektronicznego.”
- w § 25 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„ 4. W odniesieniu do nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej oraz nieruchomości niezamieszkałych, prowadzących selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, minimalny normatyw pojemników do odbioru odpadów komunalnych ustala się z uwzględnieniem zapisów § 25 ust. 1, § 26 ust. 4 oraz § 27.”
- § 26 otrzymuje brzmienie:
„ §26. 1. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, zobowiązani są dostosować pojemność pojemników i kontenerów do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych do swych indywidualnych potrzeb, uwzględniając przy tym wymienione poniżej minimalne normatywy dostosowane do dwutygodniowego cyklu odbioru:
- dla budynków użyteczności publicznej, poza wymienionymi poniżej – 2 litry na każdego pracownika oraz 0,50 litra na każdego prognozowanego interesanta, klienta lub odwiedzającego;
- dla szkół wszelkiego typu – 3 litry na każdego ucznia, studenta i pracownika;
- dla żłobków i przedszkoli, klubów malucha i innych tego typu nieruchomości – 3 litry na każde dziecko i pracownika;
- dla lokali handlowych oraz dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, w których pracę wykonują nie więcej niż 3 osoby - pojemnik o pojemności 60 litrów na lokal;
- dla lokali handlowych oraz dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, w których pracę wykonuje od 4 do 6 osób - pojemnik o pojemności 120 litrów na lokal;
- dla lokali handlowych oraz dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, w których pracę wykonuje więcej niż 6 osób - 20 litrów na każdą taką osobę;
- dla punktów handlowych poza lokalem – 50 litrów na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na każdy punkt;
- dla lokali gastronomicznych – 10 litrów na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na lokal;
- dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na każdy punkt;
- dla domów opieki, hoteli, pensjonatów, szpitali itp. – 20 litrów na jedno łóżko;
- dla ogródków działkowych 10 litrów na każdą działkę w okresie sezonu (tj. od 1 kwietnia do 31 października każdego roku), a poza tym okresem, według indywidualnych potrzeb zgłoszonych przez zarządców tych ogrodów. Dla większej liczby działek dopuszcza się jeden pojemnik, o pojemności stanowiącej iloczyn normatywnej pojemności i liczby działek.
W przypadku działek zamieszkałych na stałe zastosowanie mają przepisy §24; W przypadku ogrodów działkowych o ilości do 100 działek – 5 litrów na każdą działkę w okresie sezonu. - dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku – 15 litrów na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na każdą działkę; w przypadku działek zamieszkałych na stałe zastosowanie mają przepisy § 24;
- dla targowisk, hal targowych, giełd – 50 litrów na każde 10 m2 powierzchni targowej;
- dla cmentarzy – co najmniej 2 litry na jedno miejsce pochówku;
- dla pozostałych, niewymienionych wcześniej nieruchomości – w zależności od potrzeb;
- w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości w obrębie takich punktów, wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego, pozostającego do dyspozycji ich klientów, pojemnika do gromadzenia odpadów.
2. Przy częstotliwości odbioru odpadów komunalnych innej niż określona w ust. 1 pojemność pojemników należy określić proporcjonalnie.
3. W przypadku, gdy wielkość zastosowanego na nieruchomościach niezamieszkałych pojemnika do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych
nie przekracza 120 litrów, możliwe jest stosowanie systemu workowego do odbioru odpadów selektywnie zbieranych.
4. W przypadku nieruchomości na których jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów minimalne normatywy określone w ust. 1 mogą być proporcjonalnie zmniejszone z tym, że łączna pojemność pojemników na odpady zmieszane i odpady selektywnie zebrane odbieranych w ciągu miesiąca nie może być mniejsza niż wynikająca z ust. 1.”
- w § 28 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ 3. W przypadku nieruchomości niezamieszkałych, odbiór zmieszanych odpadów komunalnych odbywa się raz na 2 tygodnie, z wyłączeniem:
1) targowisk gdzie odbiór odpadów powinien następować każdorazowo po zakończeniu dnia targowego;
2) nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gastronomiczna lub handlowa w branży spożywczej – gdzie odbiór odbywa się raz na tydzień;
3) innych nieruchomości - gdzie odbiór odbywa się raz na tydzień zgodnie ze złożoną deklaracją.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 maja 2016 roku, po uprzednim opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Zgromadzenia
Związku Międzygminnego
„Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”