W trybie przetargowym ustalono operatora tego systemu, którym został Altvater Piła Sp. z o.o., wspomagany przez podwykonawców. Oznacza to, że na znaczącym obszarze działania Związku pozostaną dotychczasowe pojemniki, a ich dostawa w pozostałych, sporadycznych przypadkach, nastąpi niezwłocznie w pierwszych dniach lipca. Właściciele domów jednorodzinnych sukcesywnie będą otrzymywać także worki do selektywnego gromadzenia odpadów, a właściciele i zarządcy budynków wielorodzinnych i nieruchomości niezamieszkałych, pojemniki. Zarówno pojemniki jak i worki zostaną dostarczone nieodpłatnie.
W najbliższym czasie zostaną ustalone i podane do wiadomości Mieszkańców docelowe harmonogramy odbioru odpadów, zarówno zmieszanych jak i selektywnie zbieranych. W okresie przejściowym, to jest w pierwszych tygodniach obowiązywania nowego systemu, obowiązywać będą dotychczasowe rozwiązania logistyczne, w tym odnoszące się do terminów odbioru odpadów komunalnych. Dotychczasowy system odbioru odpadów selektywnie gromadzonych zostanie ponadto wzbogacony o odbieranie innych, problemowych odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych, takich jak: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady ponadgabarytowe, przeterminowane lekarstwa, odpady z remontów, zużyte opony itp.
Przypominamy także, o ciążącym na wszystkich właścicielach lub zarządcach nieruchomości, obowiązku złożenia pierwszej deklaracji, która jest podstawą do udostępnienia pojemnika na odpady. Zwracamy przy tym uwagę, że niezłożenie deklaracji nie zwalnia z obowiązku wniesienia opłaty, a jej wysokość może być ustalona decyzją administracyjną. Biuro Związku nadal udziela porad i wyjaśnień oraz przyjmuje wypełnione deklaracje. O numerach kont bankowych na jakie należy dokonywać wpłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi poinformujemy indywidualnie każdego właściciela/zarządcę nieruchomości.
Wdrażanie nowego systemu gospodarowania odpadami z pewnością nie odbędzie się bezproblemowo. Związek Międzygminny, a także Altvater Piła Sp. z o.o. oraz podwykonawcy, ściśle ze sobą współpracują w rozwiązywaniu bieżących zagadnień organizacyjnych i logistycznych. Naszymi partnerami są także urzędy wszystkich 15 gmin należących do Związku. Do Państwa dyspozycji pozostają nasze służby, dostępne również drogą telefoniczną:
Biuro Obsługi Klienta ZM PRGOK: 67 344 21 00,
Biuro Obsługi Klienta Altvater Piła Sp. z o.o.: 67 212 43 52.
Zygmunt Jasiecki
Przewodniczący Zarządu